Jeżeli zależy Ci na poprawie relacji z ważnymi dla Ciebie osobami, chcesz nauczyć się jasno komunikować swoje potrzeby, a także lepiej radzić sobie z oceną, krytyką i konfliktem, ten warsztat jest właściwą odpowiedzią na Twoje potrzeby.

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które chcą poprawić swoje relacje z kolegami, współpracownikami, klientami, partnerami, rodziną i przyjaciółmi. Szkolenie oparte jest o podstawowe zasady NVC (Porozumienia bez Przemocy) M. Rosenberga. Na zajęciach pracujemy metodami coachingowymi – wymagają one więc skupienia i zaangażowania uczestników. W przeważającej mierze będziemy pracować na przykładach, case study i doświadczeniu własnym, zgodnie z sentencją Laoziego: „Jeżeli mi powiesz, usłyszę. Jeżeli mi pokażesz, zobaczę. Jeżeli pozwolisz mi doświadczyć, nauczę się”.

Na warsztatach dowiesz się:

– jakie są podstawowe zasady komunikacji bez przemocy (NCV)
– jak określać i wyrażać własne potrzeby
– czym charakteryzuje się 5 poziomów słuchania
– co to są pytania zamknięte, otwarte, sugerujące i do czego służą
– jak wygląda konstruktywny feedback
– co oznacza pierwszy i podstawowy nawyk skutecznie działających ludzi – tzw. nawyk proaktywności zdefiniowany przez V. Frankla
– za co bierzemy odpowiedzialność- czyli czym różni się język proaktywny od reaktywnego

Dzięki szkoleniu nauczysz się:

– jasno i zrozumiale wyrażać uczucia, postawy i opinie w każdej sytuacji
– mówić tak, aby Cię usłyszano i słuchać tak, by rozumieć, co w rzeczywistości chcą Ci przekazać inni ludzie
– reagować na trudny komunikat
– rozumieć rzeczywiste potrzeby innych
– odczytywać, co mówi o Tobie język jakim się posługujesz (postawa reaktywna i proaktywna)

Zapraszamy!